Wydanie zaświadczenia o utracie dowodu osobistego
Brak
Brak
Niezwłocznie
Nie przysługuje
—————-
1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( tekst jedn.: Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późń. zm. )
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i administracji z dnia 6 lutego 2009r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu i utraty ( Dz. U. Z 2009r. Nr 47, poz. 384 z późń. zm. )
Wydział Spraw Obywatelskich
Podinspektor ds. dowodów osobistych – Anna Gaudenzi budynek A, parter, pok. 1 tel. 61 44 26 616
Utratę dowodu osobistego naleŜy zgłosić niezwłocznie, osobiście.
Dowód osobisty uniewaŜnia się w dniu zgłoszenia utraty.
W przypadku utraty dowodu osobistego przez osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną utratę zgłasza jeden z rodziców albo opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd.
Osoba, która utraciła dowód osobisty jest obowiązana wystąpić niezwłocznie o wydanie nowego dokumentu.
Zaświadczenie o utracie dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania
nowego dowodu osobistego
Do pobrania:
wydanie_zaswiadczenia_o_utracie_lub_uszkodzeniu_dowodu_osobistego_0